Migren Tedavisi

Migren Tedavisi

Migren baş ağrısı beynin içindeki nörolojik sinirsel değişimler ve düzensizlikler sonucu ortaya çıkar. Çoğunlukla ışık, ses veya koku duyarlılığının eşlik ettiği şiddetli kafa ağrısına neden olur.

Sık karşılaşılan Migren  belirtiler şunlardır:

1. Göz ağrısı
  2. Işık veya ses duyarlılığı
  3. Mide bulantısı
  4. Kusma
  5. Şiddetli ağrı
  6. Bir taraflı vuruntu şeklinde baş ağrısı

Örneğin, bazı insanlar bu lokal baş ağrılarını çok şiddetli bulur ve bundan şikayet ederler. Migrenin kesin nedeni ise bilinmemektedir. Beyindeki nörotransmitter düzeylerindeki değişikliklerin migren oluşumunda bir rol oynadığı düşünülmektedir. Migrenler, tipik klinik bulgular ve belirtilerle teşhis edilir.

A young woman holding her painful head

Migreni Tetikleyen Faktörler:

1. Hormonal değişiklikler
  2. Stres etkisi
  3. Yüksek sesler gibi güçlü uyarıcılar
  4. Bazı doğal olmayan besinler

Migren tedavisi

Migren ağrısını hafifletmek için kullanılan reçeteli ilaçlar arasında triptanlar bulunmaktadır. İlaçları doktorunuza danışmadan ve dozları ayarlamadan almayınız.

• Sumatriptan içeriği barındıran ilaçlar
  • rizatriptan içeriği barındıran ilaçlar
  • Eletriptan içeriği barındıran ilaçlar
  • Zolmitriptan içeriği barındıran ilaçlar
  • Naratriptan içeriği barındıran ilaçlar
  • Almotriptan içeriği barındıran ilaçlar
  • Frovatriptan içeriği barındıran ilaçlar

Migren tedavisi için ilaçlar yeterli midir?

Bazı yan etkileri olabilen ilaçlar uykulu olma iştah açma gibi etkiler gösterebilirler ancak zonklamaya benzer ağrıların şiddetini hafifletirler. Beslenmeye dikkat etmek strese ve gerilime prim vermemek de migren tedavisinde önemlidir. Depresyon migreni tetikler- migren de depresyonu tetikler. Sağlıklı bir diyet ve tabi egzersiz yapma gibi  olumlu yaşam tarzı değişiklikleri, migren ataklarını söndürebilir ağrıların sıklığını azaltmanıza yardımcı olabilir. Migreninizi tetikleyen rafine-doğal olmayan besinlerden işlenmiş gıdalardan kaçının. Bazı insanlar, egzersizlerin kas gevşemesini teşvik ettiğini, şiddetli ağrı tedavisinde yardımcı olduğunu belirtirler. Özellikle Hatha yoga bu konuda çok yararlı bir uygulamadır.Migreni olan çoğu insan, genellikle ilaçların ve yaşam tarzı değişikliklerinin kombinasyonu ile durumlarını yönetebilir.

Migren baş ağrısı

Migren esasında Beynin içinde oluşan spesifik fizyolojik değişikliklerin bir sonucudur ve karakteristik ağrıya ve migrene bağlı semptomlara neden olur. Migrende baş ağrısı genellikle  yüksek ses, yoğun ve parlak ışık ve koku duyarlılığı ile ilişkilidir. Bazı insanlar bulantı veya kusma belirtilerine sahiptir. Bu tür baş ağrısı sıklıkla başın yalnızca belli bir tarafını içerir, ancak bazı durumlarda hastalar bilateral veya iki taraflı ağrı yaşayabilir. Bir migren ağrısı genellikle zonklama veya vurma olarak tanımlanır ve fiziksel zorlamalarla daha da kötüleşebilir. Örneğin, lokal baş ağrısı, kafanın bir tarafında tekrarlayan bir şekilde şiddetlenen vuruntu şeklinde kişiyi etkileyen çok şiddetli baş ağrılarıdır. Konsantrasyonu iş verimini ve yaşam kalitesini düşürürler.

Migren tedavisi, migren nedeni, migren ilaçları