Anksiyete bozuklukları Nedir

Anksiyete bozuklukları Nedir

Ara sıra işten evden ya da hayattan duyulan kaygı hayatın normal bir parçasıdır. İş yerinde bir sorunla karşı karşıya kalırken, test etmeden önce veya önemli bir karar verirken endişeli olabilirsiniz. Ancak anksiyete bozuklukları geçici endişe veya korku içermektedir. Anksiyete bozukluğu olan bir kişi için anksiyete kaybolmaz ve zaman içinde daha da kötüleşebilir.Birkaç farklı anksiyete bozukluğu türü vardır. Örnekler arasında yaygın anksiyete bozukluğu, panik bozukluk ve sosyal anksiyete bozukluğu bulunur.

Anksiyete Belirti ve bulgular

Genelleşmiş Anksiyete Bozukluğu

Genel anksiyete bozukluğu olan insanlar aylarca aşırı kaygı veya endişe duyar ve çeşitli anksiyete ile ilgili semptomlarla yüzleşirler. Genelleşmiş anksiyete bozukluğu belirtileri şöyle olabilir:

1. Huzursuzluk
  2. Kolayca yorulmak
  3. Odaklanma güçlüğü
  4. sinirlilik
  5. Kas gerginliği
  6. Endişeyi kontrol etme zorluğu
  7. Uyku sorunları
  8. Panik atak

Olan insanlar panik bozukluğu çarpıntı içerebilir yoğun korku, kalp çarpıntısı veya hızlandırılmış kalp hızında ani dönemleri olan tekrarlayan beklenmedik panik ataklar görülebilir.  terlemek Titreme Nefes darlığı, boğulma veya boğulma hissi Ve yaklaşmakta olan felaket senaryoları zihni kuşatır…

• Yoğun korkuların ani ve tekrarlayan atakları
  • Panik atak sırasında kontrol dışı olma hissi
  • Sosyal Anksiyete Bozukluğu

Sosyal anksiyete bozukluğu olan kişilerde- ki bu durum bazen “sosyal fobi” olarak adlandırılır- başkalarını rahatsız etmekten utanma, bir kıza açılamama, reddedilme korkusu duyma gibi kuruntular beslerler. Hayatta birçok fırsatı bu nedenle kaçırmışlardır. Çocuklukta utangaçlık veya davranışsal inhibisyon, Boşanmış veya dul olmak, maddi yokluk içinde debelenmek anksiyete nedeni olabilir.

Psikoterapi ile tedavi edilebilir. Psikoterapi veya konuşma terapisi, anksiyete bozukluğu olan insanlara yardımcı olabilir. Etkili olabilmesi için, psikoterapi kişinin kendine özgü endişelerine yönlendirilmeli ve ihtiyaçlarına göre ayarlanmalıdır. Psikoterapinin tipik bir yan etkisi, korkulan durumlarla karşı karşıya gelmeyi düşünmekle ilgili geçici rahatsızlıktır. Bilişsel Davranış Terapisi anksiyete bozukluğu olan kişilere yardımcı olabilecek psikoterapi türüdür. Bir kişiye anksiyete üreten  korkulu durumlara karşı farklı düşünme biçimleri, davranma ve tepki vermeyi öğretir.

Sosyal anksiyete bozukluğunu tedavi etmek için kullanılan CBT’nin iki ayrı bileşeni, bilişsel terapi ve maruz kalma terapisidir bilişsel terapi, anksiyete bozukluklarının altında yatan yardımcı olmayan düşünceleri belirleme, zorlama ve nötralize etme üzerine yoğunlaşmaktadır.

Anksiyete nedir, Anksiyete tedavisi, Anksiyete belirtisi, sosyal anksiyete