Dikkat Eksikliği Neden Oluşur

Dikkat Eksikliği Neden Oluşur

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu

Dikkat eksikliği ya da diğer adıyla hiperaktivite bozukluğu , dikkatsizlik veyahut hiperaktivite-dürtüsellik paterni ile işleyen veya gelişmeyi etkileyen bir beyin hastalığıdır. Dikkatsizlik bir kişinin görevini atladığı, kalıcı odaklanamadığı, odaklanmaya devam edemediği ve dağınık olduğu anlamına gelir. Hiperaktivite bir kişinin uygun olmadığı durumlarda da dahil olmak üzere sürekli hareket kabiliyetini sonuna kadar kullanmasıdır. Bu kimseler çok hareketlidir ve daima boş konuşurlar. Dürtüsellik bir insanın şu anki aceleci davranışlarını, onları düşünmeden konuşmak yapmaktır.

Belirti ve bulgular

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite dürtüsellik DEHB olarak kodlanan hastalığın kilit davranışlarıdır. DEHB (Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu) olan bazı insanlar yalnızca davranışlardan biriyle ilgili sorunlar yaşarlar, diğerleri de dikkatsizlik ve hiperaktivite rahatsızlığına sahiptir. Çoğu çocukta kombine DEHB türü vardır.

Anaokulundaki çocuklarda, en yaygın DEHB semptomu hiperaktivitedir.

1. Daha şiddetli
  2. Daha sık meydana çıkma
  3. Dikkatsizlik
  4. Koltukta bile otururken rahat duramama
  5. Olur-olmaz yerlerde koşmak veya dolaşmak veya tırmanmak
  6. sürekli konuşmak

DEHB belirtileri 3 ila 6 yaşları arasında görülebilir ve ergenlik ve yetişkinlik dönemine kadar sürebilir. DEHB belirtileri, Teşhisi konmamış DEHB’li yetişkinlerde kötü akademik performans öyküsü, işteki sorunlar veya zorlu veya başarısız ilişkiler olabilir. DEHB belirtileri zamanla değişebilir. DEHB’li küçük çocuklarda hiperaktivite dürtüsü en belirgin semptomdur. Bir çocuk ilkokula geldiğinde, dikkatsizlik belirtisi daha belirginleşebilir ve çocuğun öğrenmede zorlanmasına neden olabilir. DEHB olan birçok ergen de ilişkiler ve antisosyal davranışlar göstermektedir.

1. Genler
  2. Hamilelikte sigara kullanımı, alkol kullanımı veya uyuşturucu kullanımı
  3. Gebelik sırasında çevresel toksinlere maruz kalma
  4. Genç yaşta yüksek kurşun gibi çevresel toksinlere maruz kalma
  5. Düşük doğum
  6. Beyin yaralanmaları

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu nedenleri olabilir.

Tedavi ve Terapiler

DEHB için herhangi bir tedavi mevcut olmasa da, mevcut tedaviler semptomları azaltmaya ve işleyişi iyileştirmeye yardımcı olabilir. Tedavilere ilaç, psikoterapi, eğitim veya öğretim veya tedavilerin bir kombinasyonu dahildir. Birçok hasta için, ADHD ilaçları hiperaktiviteyi azaltır ve odaklanma, çalışma ve öğrenme yeteneklerini geliştirir. İlaç da fiziksel koordinasyonu artırabilir. Bazen belirli bir kişi için doğru olanı bulmaya başlamadan önce birkaç farklı ilaç veya doz denenmelidir.

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu nedenleri, Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisi