Distimi Nedir Distimi Tedavisi

Distimi Nedir Distimi Tedavisi

Zihinsel Bozuklukların Teşhis ve İstatistik bilgisi söz konusu olduğunda distimya tanımını şöyle yapabiliriz kronik majör depresif bozukluk ve distimik bozukluğun konsolidasyonu olarak tanımlanabilir.

Distimi sadece üzgün hissetmekten başka bir şey değildir. Distimya, insanlara normal günlük aktivitelerle olan ilgisini kaybetmelerine, düşük benlik saygısına ve genel olarak yetersizlik duygularına, umutsuzluk duygularına ve üretkenlikle ilgili zorluklara neden olan, kronik bir depresyon biçimidir. Distiminin kronik doğası göz önüne alındığında, bu hisler yıllarca sürebilir ve ilişkileri, istihdam, eğitim ve diğer günlük faaliyetleri olumsuz etkiler.

Distimi olan insanlar iyi zamanlarda bile “iyimser” olmakta zorlanırlar. Onlar kasvetli, kötümser veya şikayetçi olarak algılanabilir.

Distimya istatistikleri

Distimi ile yaşanan depresif ruh hali majör depresif bozukluk kadar şiddetli olmamakla birlikte, distiminin tanısı iki yıl veya daha fazla depresif belirtilerin kombinasyonunu deneyimlemeyi gerektirir.

Ulusal Akıl Sağlığı Enstitüsüne (NIMH) göre, distimi, ABD de erişkin nüfusun yaklaşık% 1,5’ini etkiliyor. Bu vakaların% 49.7’si şiddetli olarak tanımlanıyor

Distimi çocuk ve ergenleri etkileyebilir. NIMH verilerine göre, depresif bozukluklar (majör depresif bozukluk veya distimya)  13 ila 18 yaşlarındaki çocukların yaklaşık% 11,2’sini etkiliyor ve kızların erkeklerden daha depresif bir hastalık geçirme olasılıkları var.

Distiminin sebepleri

Distiminin kesin nedeni bilinmemekle birlikte, majör depresif bozuklukta olduğu gibi,  birden fazla neden olabilir:

• Beyin kimyası – distimya ile ilişkili bir takım beyin bölgeleri
  • Genetik – depresif bozuklukla birinci derece akraba sahibi olma riski artar
  • Çevresel / yaşam olayları –
  • Travmatik olaylar distimiyi tetikleyebilir
  • Negatifliği içeren kişilik özellikleri – düşük öz saygı, karamsarlık, başkalarına bağımlılık hissetme

Diğer zihinsel bozukluklar

Distım hastalığının semptomlarına gelince

Distım hastalığının temel özelliği, çoğu zaman yetişkinler için en az iki yıl, çocuk ve ergenler için bir yıl boyunca belirtilerin görülmesi gerekir.

Distimi semptomları zaman içinde gelip gidebilir ve semptomların yoğunluğu değişebilir,

Distiminin belirtileri aşağıdakileri içerebilir:

• Zayıf iştah veya aşırı yeme
  • Günlük faaliyetlerde ilgi kaybı
  • Uykusuzluk veya aşırı uyuma
  • Düşük enerji veya yorgunluk
  • Öz saygı, öz eleştiri veya yetersizlik hissi
  • Yetersiz konsantrasyon veya karar verme zorluğu
  • Umutsuzluk duyguları
  • Azalan aktivite ve verimlilik
  • Sosyal izolasyon
  • Sinirlilik veya öfke
  • Üzüntü veya aşağılık duygu
  • Suçluluk duygusu

Distimi tedavisi

Belirtilerin kronikleşmesinden dolayı, insanlar bazen sürekli kederli yaşar Eğer distim semptomları yaşarsanız, tedaviye başlamak önemlidir.

Büyük bir ilk adım, semptomların potansiyel tıbbi nedenlerini ortadan kaldırmak için ilk adım doktorunuzdan fiziksel bir değerlendirme yapmaktır. Doktorunuzun semptomların günlük yaşantılarınızı nasıl etkilediğini daha iyi anlamak için semptomlarınızın günlüğünü birkaç hafta boyunca tutmaya çalışın.

Distimi temel tedavisi ilaç ve psikoterapiyi içerir, ancak tedavi planınız belirtilerin ciddiyeti, tercihleriniz, ilaçları tolere etme kabiliyetiniz ve önceki zihinsel sağlık tedavisi gibi faktörlere bağlı olacaktır. Çocuklar ve gençler için ilk tavsiye psikoterapidir.

distimi nedir, distimi tedavisi, distimi belirtileri, depresyon