Fiziksel Strese Neden Olan 4 Şey

Fiziksel Strese Neden Olan 4 Şey

Çoğu insanlar için, stres günlük hayatımızın kaçınılmaz bir parçasıdır. Hayat boyunca stressiz yaşam sürebilen az sayıda insan vardır. Stres hayatımızın bir parçasıdır ancak birçok insan stres vücudu etkilediğinde oluşan fiziksel rahatsızlıkların farkında değildir. Aşağıda, kronik konulardan önce gözlemleyebileceğiniz birkaç fiziksel stres belirtisi bulunmaktadır.

Stres Neden Olur

a)İltihaplanma Fiziksel Strese Neden Olabilir.

Vücuttaki veya derideki iltihap, besin alerjileri, gıda hassasiyetleri, dehidrasyon ve bakteriler gibi birçok faktörden kaynaklanabilir. Bununla birlikte, birçok kişi, strese iltihaplanmanın önemli bir neden olabileceğini göz ardı eder. Stres, vücudun hastalıklara karşı büyük savunma gücü olan vücudun bağışıklık sistemini zayıflatır. Bağışıklık sisteminiz tehlikeye girdiğinde, hastalığa yakalanma ihtimaliniz yüksektir. Enflamasyonun iyileşme sürecinin bir parçası olduğuna ve vücudunuz bir bölgeyi iyileştirmeyi hedefliyorsa, vücudunuzun bu kısımlarının iltihaplanabileceğine dikkat etmek önemlidir .Sık sık soğuk algınlığı , baş ağrısı , kusma, ateş, iştahsızlık, yorgunluk, sertlik veya titreme gibi cilt tahrişlerine maruz kalırsanız, iltihaplanma yaşıyor olabilirsiniz. Daha da kötüsü, bu semptomların stres seviyenizi daha da arttırabileceğidir. Bu belirtilerden herhangi birini hissederseniz, bir adım atın ve iltihaplanmayı azaltmak için neyi değiştirebileceğinizi inceleyin. Stresli kişi için, genellikle yaşam tarzında bir değişiklik iyi gelir.

b)Kafein Alımı Stresi Tetikler

Kafein alımını azaltmak ve kendinize sakin bir etki kazandırmak için yeşil çay gibi kafein alternatifleri seçebilirsiniz.  Yeşil çay cildin içindeki iltihaplanmayı azaltmaya, acı veren sivilceleri yatıştırmaya ve diğer cilt tahrişlerine yardımcı olur. Bu da stresinizi azaltır. Stresli kişi için, genellikle yaşam tarzında bir değişiklik gerekir. Stres oluşumu açısından kilo alımı ve kaybı etkili olabilir. çünkü herkesin vücudu farklıdır.  Genetik, vücudun kilo kontrolünde önemli bir rol oynar ve kalıtsal veya  otoimmün bozukluklar süreci zorlaştırır. Bununla birlikte, ağırlık ve stres açısından dikkat edilmesi gereken hem iç hem de dış etkenler vardır. İlk ve en açık veri,  beslenme diyetinizle ilgilidir. Birçok kişi yüksek oranda işlenmiş gıdalar ve şeker dahil olmak üzere sağlıksız gıdaların alımını arttırarak stresi arttırmaya yardımcı olabilir. Aşırı beslenmenin, yağ rezervlerini depolamak için strese içgüdüsel bir tepki olduğu öne sürülmüştür. Öte yandan, ani iştah kaybı da endişe kaynağı olabilir.

c)Mide bulantısı Stresi Tetikler

Stresin ortak belirtisi mide bulantısıdır. Bu bulantı, kusma, kabızlık ve diyare şeklinde olabilir. Genellikle, stresli kişi sık sık mide bulantısı geçirebilir. Bağırsaklarla ilgili veya mide ile ilgili bir mide bulantısı stesinizi arttırabilir. Bağırsaklarınız için organik ve bol lifli besinler tüketerek ve zararlı GI endeksi yüksek besinleri almayı bırakarak kendinize bir iyilik yapabilirsiniz. Midenizle ilgili bir rahatsızlığınız varsa mide organının tedavisi en kolay şekilde yapılabilmektedir. Mide şikayetlerinizi ilaçla kolayca tedavi ettirerek strese yardımcı olan mide bulantısından kurtulabilirsiniz.

d)Uykusuzluk Sorunu Stresi Besler

Stres söz konusu olduğunda uyku eksikliği mutlaka vardır. Vücudunuzun iyileşme sürecinde ihtiyacınız olan şey iyi bir  uykudur. Uykunuz düzenli ve yeterli ise kolay kolay strese girmezsiniz. Siz uyurken, vücudunuz kasları ve eklemlerini onaran hormonlar ve kimyasallar çalışmaya başlar. Mesela vücutta öyle düzenleyici ve onarıcı hormonlar vardır ki siz uykuya dalmayana kadar bu hormonlar çalışmazlar. Bu nedenle vücut sisteminizin onarılması ve dinlenmesi için düzenli ve yeterli uyku uyumanız gerekir. Stres dikkate alınmazsa depresyona anksiyete hastalığına kadar gidebilir. Uzun süren stres ( en az 1 hafta ve sürekli ise) sizi depresyona iter.