İnsan Neden Şizofren Olur

İnsan Neden Şizofren Olur

Şizofren olmak ruhsal anlamda bölünmek demektir. Beyin hastalığı olarak tabir edilir ama tamamen ruhsal bir ikilem ya da sorundur. Sağlıklı bir ruhsal çocukluk geçirmeyenler, ekonomik olarak daima yokluk içinde yaşayanlar, istediklerini hiçbir şekilde elde edemeyenlerde bu tür psikiyatrik bozukluklar görülür. Mutlu bir aile sahibi olmayanlar da bu duruma düşebilir. Çeşitli şizofreni tipleri vardır.

Bu hastalığın yatışma-alevlenme periyotları vardır. İnsanlarda 18 yaşından 55 yaşa kadar görülebilir Kadın veya erkek herkeste görülebilir. Şizofren tanımı koymak için kişinin tüm yaşam hikayesi, fizyolojik sağlığı psikolojik testler uygulanarak uzun süreçte bir karara varılabilir. Bu tür ruhsal hastalığı olanların kafein- alkol uyuşturucu almamaları gerekir. Şizofreniye neden olan asıl sebepler ortaya çıkarılıp giderilmeden; şizofreni tedavi edilemez.

İlaçlarla yatıştırılabilir. Bu hastalık kişilik bölünmesi ya d akıl hastalığı olarak bilinir. İrade ve düşünce bozuklukları şizofren hastalarda görülür. Bu kimseler içe kapanık olarak yaşarlar. Davranışları normal değildir. Davranışları değişkendir.  Bazen çok yemek yerler bazen de günlerce hiçbir şey yemezler. Bazen çok şakacı güler yüzlü olabilirler bir süre sonra somurtkan nefret dolu tavır takınabilirler. Bu tür hastaların gözlem altında kalması hem kendileri için hem de çevredeki insanlar için iyidir. Eğer şizofreni uzun yıllar devam ediyorsa ve hasta ilk kez hastaneye yatıyorsa iyileşmesi imkansız olabilir veya çok zaman alabilir. Şizofreni de genetik faktörlerin etkisinde gelişebilir.  Onlarda motive edici hormonların salgısının aşırı artması bazen de sıfırlanması kişide garip davranışlara neden olabilir. Bu kişiler halüsinasyon görebilirler. Bu hastalığı olanlarda görülen halüsinasyonlar onlar için gerçekten farksızdır. Onların gördüklerini etraftaki insanlar görmezler. Bu sadece onların iç dünyası ile alakalıdır.  İlaç kullanımı hastalığı tamamen tedavi etmemekle beraber; ilaç kullanılmaması da hastalığı kötüleştirir. Şizofreni bilimsel ve tıbbi açıdan beynin fonksiyonlarının ve hormon salgı emirlerinin sağlıklı olmaması şeklinde açıklanabilir. Şizofreni ruhsal olarak kişinin insani değerlerini ve muhakeme gücünü iradesini kaybetmesi olarak değerlendirilebilir.

Şizofreni, hastalık, akıl hastalığı, ruhsal hastalıklar