Plasebo Etkisi

Plasebo Etkisi

Plasebo Etkisi uzun yıllardan veri ispat edilmiş bir etkidir. Bu etkiye göre insan bir şeye tüm kalbi ile inandığında o şeyin gerçekleşme ihtimali %36 artmaktadır. Tıp alanında deneklere verilen içi sadece şekerden oluşan plasebo hapların iyileştirici gücü olduğu deneklere telkin edildiğinde; deneklerin baş ağrıları geçmiştir. Oysa verilen ilaç sadece bildiğimiz şekerden oluşmaktadır. Bu deneyde deneklerin, ilaç aldıklarına inanmaları sağlanmış ve ilacı alan denekler; iyileşeceklerine tüm kalpleri ile inanmışlardır. Bu deneklerin hepsi olmasa da büyük bir kısmı baş ağrılarının geçtiğini ifade etmişlerdir.

Plasebo Etkisi nerede kullanılır?

Plasebo Etkisi zorlu –çetin hastalıklarla mücadelede moral ve motivasyonu arttırıcı bir etkidir. Kişi iyileşeceğine tam anlamıyla inanırsa %35 oranında iyileşme sağlar. Pekiyi acaba sadece hastalıkların tedavisinde mi plasebo kullanılmaktadır. Hayır! Bu etkiyi hayatınızın her alanında motivasyon gereken tüm alanlarda kullanabilirsiniz. Eğer bir işi başarmak için yeteri kadar motivasyonunuz yoksa o işi %100 değil %65 potansiyelle başarır veya başaramazsınız. Çünkü bir işi başarmaya tam olarak inanmak; henüz işe başlamadan size %35 başarı sağlar. Bu oranları nereden mi çıkarıyoruz? 1801 yılında John Haygarth bu alanda ilk testi yapan kişidir. Plasebo etkisinin tıp çevrelerinde kabul edilmesi ise 1950 li yıllara dayanıyor. O zamandan sonra pek de üzerinde durulmayan Plasebo Etkisi aslında kişinin inandığı şeyin gerçekleşme ihtimalini oldukça arttırdığını gösteren en önemli etkidir. Şimdi birileri plasebo etkisinin ilaç etkisinden daha güçlü olduğunu da savunabilir ancak araştırmalara baktığımızda bu etkinin iyileşme sürecinde sadece %35 lik bir etkisi olduğunu görüyoruz. Geri kalan %65 lik kısım tıbbi ilaçlar ve kişisel dikkat ve bakım, beslenme uyku düzeni stresten ve zararlı alışkanlıklardan uzak durma gibi faktörlerden oluşuyor.

Plasebo Etkisi, plasebo nedir, plasebo tedavi