Yeme Bozuklukları

Yeme Bozuklukları

Anoreksiya,  Bulimia ve Ağır Yeme Bozukluğu birçok ailenin bireylerinin sağlıklı gelişimini olumsuz etkiliyor. Ergen çocuklar ve kadınlar yeme bozukluğu çekmektedir. Bu bozukluk Genç kız nüfusunun yüzde 5’ini etkileyebilir. Ulusal Akıl Sağlığı Enstitüsüne göre, bu süre zarfında kadınların ince kalmaya çalışmak için aşırı diyet yapmaları çeşitli yeme bozukluklarına neden olmaktadır.  Bazı sporlar (jimnastik gibi) ve meslekleri icra edenlerde beslenme çok önemlidir çünkü fiziksel aktiviteleri daha fazladır ve vücut her türli vitamin mineral protein kaynaklarına ihtiyaç duyar.

Yeme bozuklukları 3 Kısımda incelenir

• İştahsızlık
  • Bulimia
  • Ağır Yeme Bozma Bozukluğu

Anoreksi (anoreksiya nervoza olarak da bilinir) aşırı kilolu olduğunuza ikna olduğunuz için kendinizi bilerek aç bırakmakla ortaya çıkan bir durumdur. Normal vücut ağırlığınızın %15 altına düştüyseniz bu hastalıktan söz edebiliriz.

Bulimia (aynı zamanda bulimia nervosa olarak da bilinir) aşırı yemek yeme ile kendini kusarak, müshil veya diüretikleri kötüye kullanarak, veya takıntılı bir şekilde egzersiz aşırı spor ile karakterizedir.  Bu rahatsızlıktan muzdarip olan bir kişi yıllarca bu tarzını sürdürebilir, çünkü kişinin vücut ağırlığı genellikle normal kalır. Fakat iştahını kontrol edemeyip tıka basa yemek ve ondan sonra gidip yediklerini kusmak kilo vermenize yol açsa da ileride ciddi sağlık -sindirim sorunlarına yol açar.Yeme bozuklukları ciddi problemlerdir ve herhangi bir tıbbi hastalık gibi teşhis ve tedavi edilmesi gerekir. Tedavi edilmemeye devam edilecek olursa, bu davranışlar, hayatı tehdit edebilecek ciddi tıbbi komplikasyonlara neden olabilir. Yeme bozukluklarının tedavisi neredeyse her zaman bilişsel-davranışçı veya grup psikoterapisini içerir. İlaçlar da uygun olabilir ve bu bozuklukların tedavisinde psikoterapi ile kombine edildiğinde etkili olduğu bilinmektedir. Bir zihinsel sağlık uzmanı tarafından doğru teşhis konduktan sonra, bu tür rahatsızlıklar kolayca tedavi edilebilir ve genellikle birkaç ay içinde hasta  iyileştirilir. Zararlı davranışlara neden olan sosyal, biyolojik ve psikolojik faktörlerin karmaşık bir etkileşimi yeme bozukluklarını tetikleyebilir.